Safran Mutfakta-Çorbalar

Perşembe, Şubat 16, 2006

Yoğurtlu-Bulgurlu Tarhana

Küçük oğluma tarhana yediremediğim bir gün ne yapacağımı düşünürken içine yoğurt ve bulgur karıştırmak aklıma geldi. Çünkü oğlum bunları çok sever...Çorbayı yaptığımda babamın yorumuna göre "şimdiye kadar yaptığım en güzel yemek" ortaya çıkmıştı. Belki de çeşitli yörelerde buna benzeyen çorba tarifleri vardır. Tam bilemiyorum...Ama benim oğluşuma besleyiciliğinden dolayı tarhana yedirmek için geliştirdiğim tarifi sizlerle paylaşıyorum...:) Değerli yorumlarınızı bekliyorum...Sevgiyle kalın...:)
Safran
Malzemeler:
1 çay bardağı tarhana
1,5 çay bardağı bulgur
2 tepeleme kaşık yoğurt
1 adet etsu ya da tavuk su tableti (Varsa normal et suyu ya da tavuk suyu da kullanabilirsiniz)
Baharatlar (kekik, karabiber, kırmızıbiber, nane vb.)
Yapılışı:
Tencereye ayıkladığımız bulguru ve tarhanayı alalım ve üzerine 1 litre soğuk su ekleyelim ve karıştırarak pişirelim ki tarhana topaklanmasın. Bu arada bu karışıma bir başka kapta 1 çay bardağı su ile ezdiğiniz yoğurdu ve et/tavuksuyu tabletini de dahil edelim...Baharatlarını da ekleyerek kaynayana dek dibinden iyice karıştıralım. Kaynayınca arasıra karıştırarak 5 dakika daha pişirelim ve altını kapatalım. Çorbada yoğunlaşma çok olursa pişirme esnasında kaynar su ilave edebilirsiniz. Sizin de farkettiğiniz gibi tuz kullanmadım çünkü etsu tableti kullanmıştım. Bunlar da tuz ilavesi oluyor. O yüzden tadını kontrol ederek bir miktar tuz isteğe bağlı olarak eklenebilir...Afiyet Olsun....:)

1 Comments:

Anonymous Adsız said...

MERHABA BEN BUÇORBAYI YILLARDIR SÜT İLE YAPIYORUM. BESLEYİCİ OLMASI İÇİN AYRICA YUMURTAVE ET SUYU KATIYORU. İNAN TADI DA ÇOK GÜZEL OLUYOR.DENEMENİ İSTERİM SEVGİLERLE

9/07/2006 02:41:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home