Safran Mutfakta-Çorbalar

Pazartesi, Nisan 17, 2006

Ye-9: Erzincan Çorbası

Erzincan/Kemaliye, eski adıyla Eğin, Mustafa Kemal’in anısına bu adı almış bir ilçedir ve Fırat'ın Karasu kolu üstünde, sağ kıyıda kurulmuştur. Mimarisi, kültürü ve doğal güzellikleri ile Çekül Vakfı'nın "7 Bölge 7 Kent Projesi" kapsamında UNESCO'nun Dünya Kültür Mirasına aday olan Kemaliye, aynı zamanda Tarihi Kentler Birliği'nin kurucu üyesidir. Zengin bir kültüre sahip Kemaliye mutfağının hangi yemeğini seçeceğim konusunda aşırı zorlandıysam da büyükannemden öğrendiğim ve çok lezzetli olan Erzincan çorbasını yapmayı uygun gördüm; eğer sizler de bol malzemeli, tüm ailenin ve özellikle de çocuklarınızın hoşuna gidebilecek lezzetli mi lezzetli bir çorba arıyorsanız tam size göre…


Malzemeler

100 gr kıyma
1 kaşık salça
1 çay bardağı erişte
1 avuç taze fasulye (ince kıyılmış)
2-3 kaşık yoğurt
1/4 demet maydonoz ve dereotu (ince kıyılmış)
2-3 diş sarımsak (döğülmüş)
baharatlar (nane, karabiber, pul biber, kekik, kimyon)
tuz


Yapılışı

Kıyma, karabiber ve tuzu birlikte yoğurarak bundan küçük köfteler yapalım (vaktiniz yoksa bazen benim yaptığım gibi köfte biçimi vermeyebilir baharatla karıştırıp kıymayı doğrudan kullanabilirsiniz ama orijinali bu). Köfteleri kaynamakta olan salçalı suya atalım, bunun içine çok ince kıyılmış yeşil fasulyeleri ve döğülmüş sarımsakları ilave edelim ve fasulyelerin iyice pişmesi için bir süre kaynamaya bırakalım. Fasulyelerin pişmesinden sonra içine erişteyi, baharatları, ince kıyılmış maydonoz ve dereotunu ilave edelim (bu aşamada tuzunu kontrol edip yetersizse tuz da ilave edebilirsiniz)... Erişteler kabarınca, ocağı kapatmaya yakın, bir kasede yoğurdu önce bu çorba suyundan bir kepçe alıp çırparak çorbaya alıştıralım sonra ana çorba karışımına azar azar ve devamlı karıştırarak ilave edip 1 dakika daha pişirip ocağımızı kapatalım...Kaselere doldurduğumuz çorbamızı sıcak sıcak servis yapalım, sevdiklerimizle beraber afiyetle yiyelim...:)


5 Comments:

Anonymous Adsız said...

merhabalar safran... ellrine saglik cok lezzetli duruyorlar. ozelikle bu corba degilde sanki ana yemek gibi bile servis yapilabilir.. baksana sebze,et ve bir de karbonhidrat var icinde...

bu arada Kemaliye`nin UNESCO'nun Dünya Kültür Mirasına aday
oldugunu blogun sayesinde ogrendim ve mutlu oldum.

4/17/2006 06:22:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Haklısın Defnecim, herşeyi içinde bir lezzet bu, ana yemek gibi bile sunulabilir biraz malzemesi bol tutularak, senin etkinlik için hazırladıkların zaten mükemmel...Sırf babamın memleketi olduğu için değil her neresi olursa olsun böyle güzel haberler göğsünü kabartıyor insanın değil mi?, o nedenle sizlerle de paylaşmak istedim, senin de mutlu olmana sevindim, sağolasın :)

4/17/2006 08:16:00 ÖS  
Blogger sahra said...

aynı isimde ve malzemeler biraz farklı da olsa bizde aynı çorbayı koymuştuk .Yani memleketi aynı .Eline sağlık .

4/18/2006 01:34:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Merhaba Sahracım, o mükemmel sitenizi gezme fırsatım oldu dün gece, çorbayı gördüm, ellerinize sağlık çok güzel görünüyordu...Şimdi bu çorbayı daha çok sevdim sitenizi keşfetmemi sağladığı için, şimdiye kadar sitenizi nasıl kaçırdım, nasıl hiç ziyaret edemedim diye de üzülmedim değil, bundan böyle sık sık görüşmek dileğiyle, sevgiler, teşekkürler :)

4/18/2006 09:00:00 ÖÖ  
Blogger Damak Tadı said...

Selam Safran,
Bu corbanın methini çok duydum harika bir tat olduğunu kuzenim devamlı söylerdi.Kendisi Erzincan Hukuk fakültesini okumuştu orda.İnsanların misafirperverliğini ve yardımlaşmalarını devamlı anlatırdı.Ara ara Erzincanı ziyaret edip bu çorbayı mutlaka tadar.Bizlerde ne kadar denediysek ordaki tadı bulamamışız onun dediğine göre.Seninkide ahrika gözüküyor ellerine sağlık canım.
sevgiler
www.damak-tad.blogspot.com

7/03/2006 11:38:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home