Safran Mutfakta-Çorbalar

Pazartesi, Haziran 05, 2006

Asma Yaprağı Çorbası

Malzemeler

1 tutam körpe asma yaprağı (salamura yaprakla da oluyor)

1 Türk kahvesi fincanı bulgur

1 kase yoğurt

3 diş sarımsak (dövülmüş)

100 gr kıyma

Tuz

İstenilen baharatlar (pul biber, karabiber, kekik vb.)

Sıvıyağ

Yapılışı

Asma yapraklarının saplarını koparıp atalım (sert olduklarından ağza geleceklerdir)…Eğer taze yaprak kullanacaksanız bir süre haşlama işlemi yapalım, kullandığınız salamura yaprak ise haşlamaya gerek olmayacaktır.... Bir tencerede kıymayı sıvı yağda bir miktar pişirdikten sonra üzerine 1/2 litre kaynar su ekleyelim…Yumuşayan yapraklarımızı robottan geçirerek (kendi haşlama suyu ile) püre haline getirelim ve bu sulu püreyi kıymalı suyun üzerine ekleyelim…Çorbamızı bir süre (10 dak.) kaynamaya bırakalım bu aşamada içine bulguru, baharatlarını, tuzunu ve sarımsağını da ekleyelim…Ocaktan indirmemize yakın bir kasede çırptığımız yoğurdun içine bu çorba karışımından 1 kepçe alıp yoğurdu çorbaya alıştıralım ve kaynamakta olan çorbamızın içine yavaş yavaş karıştırarak ilave edelim…Hep beraber 5 dakika daha kaynatarak, ocaktan alalım ve afiyetle içelim :)


Safran

4 Comments:

Anonymous Adsız said...

Inanmiyorum yahu... Yok sen astin artik yani Safrancigim..:)

Dondurucuda biraz var onlardan yapsam olur mu acaba? Ne dersin?

Bir de ben yogurt yerine limon koysam nasil olur acaba?

6/07/2006 06:48:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Denizcim olur olur dondurucudakiyle de olur, eğer yapraklar ince ve damarsızdıysa :) Ayrıca canım ben biliyorsun artık seni mutfağımda serbest bıraktığım bir aşamaya geldim arkadaşım, tariflere öyle birşey ekliyorsun ki ya da tarifleri öyle bir şekle getiriyorsun ki sonuçta ortaya çıkan yemek benim yaptığımdan güzel oluyor :))) Sen nasıl istiyorsan bir dene Denizcim, yorumlarına göre tarifin altına not düşelim :) Kendine çok çok iyi bak :) Öpüyorum :)

6/07/2006 07:46:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Geçen gün yazdığım yorumu neden göremiyorum? (Bu çorbanın yerel adının karma katma olduğunu yazmıştım)

6/09/2006 07:44:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Safran,
bizde buna benzer yemek yapıyoruz.Yoğurt eklemeden.Gürcü yemeği sanırım adı napurçen.Ellerinize sağlık sizin yaptığınızın da tadının nefis olduğundan eminim.Süper bir buluş bence..

6/17/2006 12:06:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home