Safran Mutfakta-Çorbalar

Pazartesi, Mart 19, 2007

YE-20: PAZILI-YEŞİL MERCİMEKLİ ÇORBA

Malzemeler

1 demet pazı

Fesleğen, nane, kekik (taze ya da kurusu-istenilen miktarda)

1 bardak haşlanmış yeşil mercimek

100 gr kıyma (ben ekledim)

1,5 lt et suyu

istenilen baharatlar (karabiber, pul biber vb.)

1 limonun suyu

1 baş sarımsak (iyice dövülmüş)

tuz

zeytinyağı


Yapılışı

Kıymayı sıvı yağda pişirelim üzerine et suyunu ilave edip haşlanmış yeşil mercimekleri ve ince ince doğradığımız pazıyı ekleyelim. Pazı yumuşayınca nane, kekik ve fesleğeni ve diğer baharatları ilave edelim. Sarımsak, tuz ve limon suyunu da ekleyerek 5 dakika daha kaynatıp çorbamızın altını kapatalım, sıcak sıcak servis yapalım :)

8 Comments:

Blogger Ceylan said...

Selamlaar!
Tarifini kayınvaldemle beraber okuduk çok sevdik valla! Evde de pazı sarması var benim oğlan bayılıyor ! Bu tarifi de hemen deneyeceğiz. Kayınvaldemin bir "dulavrat çorbası" var, biraz ona benzettik.
Kahvaltı soframıza yorumun için teşekkürler. Aslında çok sade bir sofra idi ama tazecik ekmekle ne olsa gidecekti.
Bakü'den çook sevgiler !

3/20/2007 06:46:00 ÖS  
Blogger nilay said...

Safran'cım ;
mercimek çorbasına farklı bir yorum olmuş çorban...birde böyle denemek isterim...ellerine sağlık canım :)

sevgiler

3/20/2007 09:54:00 ÖS  
Blogger Yelda Özyurt said...

Safrancigim, cok lezzetli bir corbaya benziyor bu, cok da besleyici tabiki, paylastigin icin tesekkurler:) Ellerine saglik, rengi de cok guzel:)

3/20/2007 11:47:00 ÖS  
Blogger Meltem :-) said...

mercimek çorbasına bayılırım bu da ayrı bir tat olmuştur eminim kesinlikle denemek gerek bazen sürekli aynı bilindik lezzete takılıyoruz. ellerine sağlık safran

3/21/2007 09:28:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Demek Mertişim pazıyı seviyor :) Afiyet olsun oğluma :) benim Mertiş de yumurtalı kavurmasını sever teyzesi :)Bu arada ısrar ediyorum, sofra sade filan değildi çok güzeldi...Kayınvalidenin ellerinden, senin ve Mert'in yanaklarından öperim...

3/21/2007 10:08:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Nilaycım eminim böyle de çok seveceksin, mutlaka denemeni öneririm canım, sevgiler :)

3/21/2007 10:18:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Teşekkür ederim Yeldacığım beğenmene sevindim, tüm bloglar yeşillere büründük etkinlik vesilesiyle değil mi? Sevgilerimi gönderiyorum :))

3/21/2007 10:19:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Meltemcim ne güzel ifade etmişsin, zaman darlığından mı alışkanlıklardan mıdır nedir hep bilindik lezzetlere takılıyoruz, arada yeni birşeyler denemek lazım, sevgilerimi gönderiyorum :)

3/21/2007 10:21:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home